Εμπρόσθιο τυφλό σημείο

Από τη δεκαετία του 1990 και μετά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είδαν ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο ασφαλή οχήματα για τις μετακινήσεις τους σαφώς επηρεαζόμενοι από το αστέρια ασφαλείας του EuroNCAP και άλλων παρόμοιων οργανισμών.

Έτσι ξεκινάει μια κούρσα ανταγωνισμού για την κατασκευή του ασφαλέστερου αυτοκινήτου. Αρχικά με οχήματα 3 αστεριών, μετέπειτα 4 φτάνοντας στα πολυπόθητα 5 αστέρια το 2001 με πρώτο όχημα που τα αποκτά το Renault Laguna II.

Αποτέλεσμα αυτής της κόντρας είναι η σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Τα αυτοκίνητα άρχισαν να αποκτούν πιο πολλούς αερόσακους, στάνταρ προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας και το κυριότερο ζώνες παραμόρφωσης.

Για την αύξηση της ασφάλειας των επιβατών οι σχεδιαστές αυτοκινήτων ενίσχυσαν την καμπίνα του οχήματος έτσι ώστε να μην παραμορφώνεται σε περίπτωση σύγκρουσης. Το μόνο σημείο που είναι ορατή αυτή η ενίσχυση της καμπίνας είναι το πάχος των κολώνων του οχήματος.

Η ενίσχυση της εμπρόσθιας κολώνας είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία τυφλού σημείου μπροστά στα μάτια του οδηγού. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό οδηγώντας ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο πριν το 1990.

Το τυφλό σημείο γίνεται εντονότερο στη κίνηση μέσα σε κατοικημένη περιοχή ειδικότερο στην προσπάθεια του οδηγού να εκκινήσει από STOP, να κινηθεί σε διασταυρώσεις και να προσέξει για πεζούς που θα πεταχτούν ανάμεσα από τα σταθμευμένα οχήματα.

Λύση στο πρόβλημα αυτό προσπαθούν να βρουν μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργώντας διάφορες πατέντες όπως οι χρήση διάφανων μερών στις κολώνες, τοποθέτηση κάμερας στο εξωτερικό τμήμα της κολώνας και την προβολή εικόνας σε πραγματικό χρόνο πάνω στην κολώνα και άλλες.